Stíler blog

5 ok, amiért érdemes piacra járni

5 ok, amiért érdemes piacra járni

2017. szeptember 27. - Rigó Ági

A piac sokkal több, mint egy hely, ahol bevásárolhatunk. Piacra járni mostanában újra trendi, mégis sokan vannak, akik inkább a szupermarketeket választják. Nekik szedtük össze ezt az 5 érvet!

kep004_1.jpg

Bevallom, én sem voltam mindig nagy piacra járó – megelégedtem azzal, hogy elküzdjem magam egy bevásárlóközpontig, ott pedig belevetettem magam a mínuszegyen lévő szupermarketbe, hogy beszerezzek minden szükséges és nem szükséges dolgot. Végül meguntam ezt a rémesen monoton szombat délelőtti kötelező programot, és elkezdtem ismerkedni a város piacaival. A kezdeti tesztkörök után a Fény Utcai Piaccal barátkoztam össze a leginkább, mégpedig azért, mert vagy 140 üzletével és az ott található szolgáltatásokkal a piac pozitívumai mellett minden ügyes-bajos dolgomat is elintézhetem.

 

1. AZ ILLATOK

Egy átlagos élelmiszerboltban vagy szupermarketben nem érezni illatokat. A Fény utcai piacra belépve viszont rögtön egész illatkavalkáddal találtam szembe magamat. A friss zöldségek, gyümölcsök, és fűszernövények rögtön ötletekkel látnak el, ha éppen nem tudnád, mit főzz. A lángosozók és a többi street food hely pedig tökéletes egy kései reggeli/gyors ebéd bedobására, hogy ne farkaséhesen essünk haza a bevásárlásból.

kep006_2.jpg

2. MERT IGAZI

Sokáig azt gondoltam, hogy a nagy piacokon ugyanazt a paradicsomot árulják, amit a hipermarketben. Aztán a gyakorlat bebizonyította, hogy nagyobbat nem is tévedhetnék. Élmény friss, szezonális zöldségeket és gyümölcsöket venni, és hónapról hónapra az évszaknak megfelelő fajtákkal találkozni, és nem raktárban érlelt banánt enni az év 365 napján.

 

3. JÖN AZ IHLET

A piacra nem kell kész tervvel menni, előre átgondolt menüsorral a fejünkben, mert elég körülnézni, és máris jön az ihlet az aktuális kínálat láttán. Arról nem is beszélve, hogy ha tanácstalan vagyok, a kedvenc zöldségesem vagy hentesem biztosan tud pár jó tippel szolgálni.

kep005_1.jpg

4. A KÜLÖNLEGESSÉGEK

Az alap bevásárlólistán felül biztosan minden héten találok valami apró meglepetést, amit nem tudok otthagyni. A Fény utcai piacon kifejezetten jackpotnak számítanak az őstermelői gyümölcsök, házi tejtermékek, vagy éppen a tengeri herkentyűk.

 

5. A GAZDASÁGI ELŐNYÖK

A kényelem és a személyes előnyök mellett a piacok gazdaságilag is hasznosak, hiszen a helyi gazdaságok terményeit szerezhetjük meg. Így a szállítási és raktározási idő is lerövidül, nagyobb eséllyel jutunk friss zöldséghez, gyümölcshöz. A z előbbiek következményeként az árak is alacsonyabbak, vagy maximum elérik az átlag szupermarket szintet.

kep007_2.jpg

süti beállítások módosítása