Stíler blog

6 tipp, hogy ne fájjon a lábad magassarkúban

6 tipp, hogy ne fájjon a lábad magassarkúban

2015. október 25. - Rigó Ági

Magasabbnak és karcsúbbnak tűnünk benne. Megváltozik a testtartásunk, a járásunk, és szexibbnek érezzük magunkat. Cserébe viszont a magassarkú nem a legkényelmesebb választás, és sokan nem is vállalják be pár óránál hosszabb időre. Pedig egy kis odafigyeléssel akár egész nap is viselhetjük ezeket a cipőket!

A magas vs. lapos talpú cipő viselése nem csak akkor dilemma, amikor bulizni indulunk, hanem a hétköznapokon is. Bár idén nagyon menőnek számítanak a lapos cipők, időnként mégis eljön az az alkalom (vagy hangulat), amikor előkerül a magassarkú.

heels-jeans-skirt-street-style.jpg
Ha egész nap az íróasztal mögött üldögélünk, akkor nem nagy kihívás a magassarkú – viszont nem is látják sokan. Ha pedig éppen rohangálós napot fogunk ki, már nem feltétlenül kényelmes a magas sarok, viszont valószínűbb, hogy “meg kell jelenni”, ami miatt mégiscsak jó lenne, ha a csinibb cipő lenne a lábunkon. Igazi 22-es csapdája, de szerencsére erre is van megoldás!

1. A CSERECIPŐ

Ez a megoldás a legkézenfekvőbb, hiszen csak bedobjuk a plusz cipőt a táskánkba, és a megfelelő helyeken a megfelelő sarokmagasságra váltunk. Viszont ez azzal jár, hogy az úgy is nehéz táskánkat még egy extra pár cipővel is súlyosbítjuk.

2. BIZTOS TARTÁS

A 2 pántból és egy 13 centis tűsarokból álló szandálnál kevés szexibb cipőfazon van, viszont azt nem az irodába, vagy egy egész napos programhoz találták ki. Válassz olyan cipőt, ami zárt, vagy legalább vastag pántokkal fogja a lábadat, így biztosítva, hogy nem csúszkálsz majd a cipőben, és lábfejed a helyén marad.

transparent-heels.jpg

3. BYE-BYE STILETTO!

A stiletto, vagyis a karcsú tűsarok a legszexibb viselet, viszont nem alkalmas arra, hogy egész nap viseljük. Szerencsére meglehetősen egészségtelen égig érő tűsarkak helyett újra divatba jöttek a vastagabb verziók, amiből nem is kötelező a 12 centis változatot hordani. Válassz tehát vastag, közepesen magas sarkú cipőt, ha egész nap szeretnéd viselni.

chunky-shoes-summer-trend-3.jpg

4. HASZNÁLJ KI MINDEN PIHENŐT!

Ha egész nap magassarkúban vagy, egészen másképp dolgoztatod az izmaidat, más izomcsoportokat terhelsz, mintha laposban lennél. Ha nem vagy hozzászokva ehhez, a nap felénél már állni is megterhelő lehet. Ügyelj hát arra, hogy ha lehetőséged adódik, ülj le, sőt, az asztal alatt diszkréten bújj ki a cipőből, és mozgasd át a lábfejed.

giphy_4_2.gif

5. KÉSZÍTSD FEL A LÁBADAT!

Sokan nem törődnek a pedikűrrel, amikor cipő takarja a lábat. Pedig (amellett, hogy az alapvető higiénia és igényesség része) a cipő is kényelmesebb, ha körmeink megfelelő hosszúságúak, és nem nyomják a lábunkat bőrkeményedések.

pedi.jpg

6. EXTRÁK A CIPŐHÖZ

Van, hogy megveszünk egy nem tökéletesen kialakított cipőt, mert amúgy tetszik a fazonja. Semmi gond, de ilyenkor magunknak kell az extra, kényelmi funkciókat hozzáadni: egy puha talpbetét rengeteget tud segíteni, és az sem árt, ha egyeztetünk a cipészünkkel. Az olcsó műanyag talp csúszik, ami miatt bizonytalanabb lesz a járásunk, és hamar elfárad a lábfej (a balesetveszélyről sem is beszélve) – a cipész viszont pár száz forintért vékony gumiréteget tesz a talpra, így kiküszöbölve a problémát.  

Olvass még Stíler cikkeket:

Szexi szupermodellek, világsztárok és a Backstreet Boys a Wall Streeten

Unod a szürkeséget? Válassz színes kabátot!

3 tipp: olcsó stílusfrissítés az őszi szezonra

A budapesti divathét stíler szemmel