Stíler blog

Hozd magad top formába 3 hét alatt!

Hozd magad top formába 3 hét alatt!

2015. június 20. - Pusztai Olivér

Lassan beindul a nyaralási szezon, egyre tömöttebbek az edzőtermek, izzad mindenki, hogy jó formába hozza magát a strandra. Optimális esetben az alapos nyári felkészülés három-négy hónap, de van egy zseniális 3 hetes program, amivel még menthető a dolog. Fontos, hogy ez a három hét valóban arról szól, hogy jól nézzél ki majd, ezért munka, helyes táplálkozás és aszkézis vár rád, ha ezt választod! 

legjobb-fogyokura.jpg

Amikor még modellkedtem, és tudtam, hogy közeledik mondjuk, a milánói fashion week három hét alatt top formába tudtam hozni magam. Ennek lényege, hogy a cukor-szénhidrát egyensúlyt úgy tartsuk meg, hogy mellette közben rendszeresen edzünk. Fontos, hogy ne sumákolj, nasizz, vagy felejts el edzeni, mert ezzel saját magadat vágok át és mutatod meg, hogy gyenge vagy. A fő cél, hogy annyi tápanyagot vigyél be a szervezetedbe, amit el is égetsz, és ha ezt megtámogatod egy alapos edzéssel, tartósan lejjebb tudod tornázni a súlyodat.

 

Táplálkozás

Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj annyit, mint egy úr és vacsorázz úgy, mint egy szegény ember. – Vagy egyél bármit, ami jólesik, csak ne nyeld le!

Ez a három lépcsős táplálkozás a cukor-szénhidrát egyensúlyra épül. A lényeg, hogy napszakhoz igazítva hagyod el őket és akadályozod meg a túl késői fogyasztását, miközben nem sanyargatod magad annyira, mint például egy léböjt kúrával. 

Reggeli táplálkozás

A kedvenc napszakod less, ebben biztos vagyok! Itt ugyanis mindent szabad, sőt kötelező! Nem hiába mondják, hogy a reggeli étkezés mennyire fontos. Szánj rá időt, és egyél minél több minőségi szénhidrátot (árpa, rozs, magok, müzi, teljes kiőrlésű termékek) és cukrot (gyümölcs, cini minis, vagy egy kiadós pancake) vagy készíts egy zseniális smoothie-t, amiről már írtunk korábban és tankold fel magad jól a nap elején. Ne izgulj, hiszen napközben ebből szinte mindent el fogsz égetni és még edzeni is menned kell. 

Ebéd

Normális esetben, ha reggelizel, akkor 13:00 körül már éhes leszel, jöhet az ebéd. Ekkor már hagyd el a cukrot, a minőségi szénhidrát még maradhat és egyél fehér, vagy rozé húst. Korábban már írtunk arról, hogy az egészséges táplálkozás egyáltalán nem drága, csekkold, hogy mit ajánlunk és válaszd ki a magadnak a legjobbat! Figyelem, cukor már nincs egyáltalán, semmi nasi, fagyika és tejszínhabos kávé. 

bull-street-3_54_990x660.jpg

Uzsonna és vacsora

Nos, innentől a nyugalom megzavarására alkalmas sorok következnek, ugyanis délután három-négytől, már szénhidrát sincs, cukornak pedig már régen búcsút mondtunk, így marad az összes többi, ami nem tűnik soknak, de egy kis fantáziával fel lehet dobni ezt az időszakot is. Szóval kecske üzemmódba kapcsolunk és marad a saláta minden mennyiségben, a zöldségek, a minőségi hús (ha nem roston készíted, hanem felvágott formájában szeretnéd fogyasztani, akkor 75%-os hústartalom feletti terméket válassz), és a zsírszegény sajt. 

És mit lehet még enni mellette? Semmi mást, marad a natúr tea, vagy az ásványvíz.

Ha türelmes vagy és nem esel kísértésbe, akkor ez a három hét elég lesz, hogy látványos változáson menj keresztül és ne kelljen takargatni magad a strandon a jól megérdemelt nyarlás alatt.