Stíler blog

Egészséges ételek fillérekből

Egészséges ételek fillérekből

2015. május 31. - Pusztai Olivér

Óriási tévhit, hogy az egészséges táplálkozás drága. Én alapvetően tudatosan táplálkozom. Nem eszem össze minden szenny-kaját, inkább igyekszem megválogatni, hogy miből főzök otthon és sokakkal ellentétben én egyáltalán nem érzem, hogy a gatyám is rámenne erre. Csak újra kell gondolni néhány méltatlanul elfeledett alapanyagot, és egy kis időt szánni a főzésre.

how-to-save-money-on-groceries.jpg

A következőkben összefoglalom azokat az alapanyagokat, amik rendkívül táplálóak, egészségesek, nagyon sokféle ételt lehet belőlük készíteni és meglepően olcsók. 

Bab

Legyen szó fekete, barna, vese vagy cannellini babról, mindegyik zseniális választás. Hihetetlen magas a rost és a fehérje tartalma, míg 0% zsír van benne. Lehet készíteni belőle főételt, salátát, levest, fél kiló alig haladja meg a 200 Ft-ot. Ha szárazbabot veszel és nem konzervet, akkor az még olcsóbb.

b64_bean_pea_blend.jpg

Zabpehely

A legtökéletesebb reggeli mindenki számára. Alapvetően én a minőségi, összetett szénhidrátban hiszek, mint ez is. Miért? Mert sokkal lassabban szívódik fel a szervezetben, azaz sokkal tovább táplál, nem hizlal. Csökkenti a koleszterint és zsírtartalma elenyésző. Én minden reggel ezt eszem, szárított, vagy friss gyümölccsel és natúr joghurttal. Egy reggeli adag nem haladja meg az 50 Ft-ot sem. 

cereal.jpg

Barna rizs

Mindenki tudja, hogy az egyik legtáplálóbb étel a rizs. Nagyon sajnálom, hogy sokkal jobban elterjedt a fehér, mint a barna, miközben az utóbbi jóval egészségesebb. Ez is minőségi szénhidrát, azaz nem hizlal, nagyon alacsony a zsírtartalma, viszont sokkal több minden van benne, mint fehér társában. Készítsd el tofuval, vagy egy nagyon jó kelkáposzta mártással. A barna rizs fejadagja (75 gramm) nem haladja meg az 50 Ft-ot. 

brown_rice_1-e1265304983409.jpg

Narancs

Az egyik legolcsóbb gyümölcs a piacon. Erősíti az immunrendszert, már 3 db narancs fedezi a napi C-vitamin adagodat, teli van rosttal, fantasztikus smoothiekat lehet belőle készíteni, és mindez 100 Ft-ból megvan. 

orange-king-of-fruits.jpg

Tonhal

Én nem vagyok nagy halas, de kétségtelen, hogy a tonhal nagyon tápláló és számtalan ételt készíthetsz belőle: tonhal saláta, tonhalas szendvics, rakott tonhal stb. Gyakorlatilag korlátlan ideig eláll a konzervben, zsírszegény, elképesztő gazdag Omega 3 zsírsavban, kevés kalóriát, ám annál több fehérjét tartalmaz. Egy konzerv nagyjából 300 Ft.

cannedtuna.jpg

Kelkáposzta

A mega kedvenc! Ennél zseniálisabb és olcsóbb zöldség szerintem nincs. Rendkívül divatos, nagyon könnyű ételt főzni belőle, gondoljunk csak a rakott kelre, frankfurti levesre, kelkáposzta főzelékre, hogy a legnépszerűbbeket soroljam fel. Érdemes kísérletezni: ha kevés olívaolajon megfonnyasztod, csodás köret less a jutalmad. Nagy mennyiségben van benne A, C, K-vitamin, magnézium. 300 Ft/kg az ár, ami pont annyi, mint egy sajtburger – és lássuk be, ezerszer egészségesebb:))

savoy-cabbage-with-smokey-bacon.jpg

Lencse

Én nem is értem, hogy miért csak szilveszterkor esszük ezt a brutál olcsó ételt, miközben sokkal egészségesebb, mint a borsó vagy a bab. Magas az emészthető fehérje tartalma, szabad aminosavakat tartalmaz, B1-, B2-vitaminban gazdag. És olyan finom ételeket lehet belőle készíteni, mint a lencsefőzelék, lencseleves és salátákban is nagyon jó. Egy adag mindössze 30 Ft-ba kerül.

brown_lentil_16x9.jpg

Görögdinnye

Az egyetlen gyümölcs, amin képes lennék életem végéig elélni. Szezon elején még magas az ára, de nyár közepén és végén már nagyon olcsó. Rendkívül tápláló, magas a kálium, nátrium, kalcium, vas és foszfor tartalma. Rosttartalma miatt jótékony hatással van a bélre és antioxidáns tartalma nagyon magas. Könnyen emészthető, vízhajtó hatása van.  

watermelon.jpg

 

Olvass még több Stíler cikket

 

Ilyen BB krémet még nem láttál!

Breaking: nem is kövérít a csíkos!

4 tuti színkombináció a nyári szezonra

VIDEÓ! Egy minta, három stílus