Stíler blog

Házi praktikák a stressz legyőzésére

Házi praktikák a stressz legyőzésére

2017. június 10. - Rigó Ági

A stressz a mindennapjaink része, hajlamosak vagyunk magától értetődőnek tekinteni – és közben észre sem vesszük, ahogyan szép lassan tönkreteszi az életünket. A most következő praktikákat bárki kipróbálhatja, kizárt, hogy ártsanak!

stress.png

Valami bajod van, de meg sem tudnád fogalmazni, hogy mi az valójában? A kelleténél kicsit gyakrabban vagy beteg, esetleg az emésztésed sem tökéletes? Lehet, hogy felpattant egy pár kiló az utóbbi időben? Vagy éppen az a baj, hogy nem eszel? Ezek a stressz tünetei is lehetnek, amiket érdemes komolyan venni! A következő egyszerű házi praktikákat betartva visszanyerhető a kiegyensúlyozottság, ezért érdemes őket gyakorolni.

 

1. STABIL REGGELI RUTIN

Egy rövid séta, vagy tánc a kedvenc zenéidre, rövid jógagyakorlat vagy meditáció – válassz egyet, és építsd be a reggeli programba. Meglehet, hogy 10 perccel korábban kell majd kelned, vagy kihagyni a reggeli fészbúkozást, viszont a rendszeres, kiszámítható napindítással csodásan csökkenthető a feszültség.

TIPP: Már mindenre van egy app! Tölts le egy kis segítséget – csodás jóga és meditációs alkalmazások közül választhatsz, de persze egy YouTube lejátszási lista is megteszi!

giphy_7_4.gif

2. KEVESEBB KOFFEIN

A koffein nemcsak ébren tart, hanem képes túlpörgetni az agyunkat és érzelmi hullámvasutat varázsolni egy lazább délutánból is. Ha sokat kávézol, igyekezz a napi adagot 2 csészére szorítani, és azokat is a délelőtti órákban idd meg. Ha ebéd után úgy érzed, lankad a figyelmed, és szükséged van egy kis pörgésre, tégy egy rövid sétát – a mozgás éppen annyi lendületet fog adni, hogy jól bírd a munkaidő végéig.

giphy_8_5.gif

3. A MINŐSÉGI ALVÁS

A stressz kiváltója akár a kialvatlanság is lehet. Hiába van meg a napi 7-8 óra, ha nem megfelelő minőségű, akkor a szervezetünk nem töltődik megfelelően újra. Általános hiba, hogy még közvetlenül elalvás előtt is a tévét nézzük, vagy a telefon kijelzőjét bambuljuk, ami pedig megakadályozza azoknak a hormonoknak a termelődését, amelyek a pihentető alvás elengedhetetlen részei.

Persze nem csak a kijelzők tehetnek a kialvatlanságról – olvasd el korábbi cikkünket a minőségi alvásról!

giphy_9_4.gif

4. LÉLEGEZZ!

Ez nem vicc, és nem is csak üres szófordulat! Elképesztő, hogy mit tud művelni az agyunk, ha nem jut elegendő oxigénhez. Ha azt érzed, hogy a stressz vagy a szorongás eluralkodik rajtad, dőlj hátra és figyelj arra, hogy lassan, mélyeket lélegezz. Külön segít, ha reggelente meditálsz, mert akkor ilyen esetekben csak a meditációhoz használt légzéstechnikát kell elővenni.

giphy_10_4.gif

5. PRÓBÁLD KI AZ AROMATERÁPIÁT

Bizonyos növények illata – legfőképpen a levendula és a citrusfélék – kifejezetten nyugtató hatású. Ma már szuper diffúzorokat kapni, de ha nem köteleznéd el magad, elég egy pár csepp illóolajat tenni egy párologtatóba vagy akár a fürdőbe, mielőtt zuhanyoznál.

giphy_11_3.gif

6. VEDD KOMOLYAN A PROBLÉMÁT

Ha úgy érzed, hogy a fenti tippek nem használnak, mindenképpen fordulj szakértőhöz segítségért, hiszen a stressz komoly betegségek kiváltója is lehet, jobb ezeket megelőzni!

giphy_12_1.gif

A bejegyzés trackback címe:

http://stiler.blog.hu/api/trackback/id/tr6712545405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.