Stíler blog

Miért ne sminkelhetnének a fiúk is?

Miért ne sminkelhetnének a fiúk is?

2016. november 20. - Rigó Ági

A férfiak többsége a lehető leghatározottabban elutasítja, hogy sminkeljen, mondván, hogy ez a nők territóriuma. Pedig nagyobbat nem is tévedhetnének.

13391264_477418139114692_480612460_n.jpg

Az egyik legnagyobb amerikai sminkmárka, a CoverGirl új szempillaspiráljának arca egy fiú, mégpedig a 17 éves James Charles. A brand korábbi szóvivői popsztárok vagy színésznők voltak, így meglepő a cég döntése, de ha jobban belegondolunk, zseniális húzás. A reklámszpot szerint az új termék elhozza az egyenlőséget a szempillák világában, és ezt többek közt olyan szereplőkkel támasztja alá, mint Katy Perry, Sofia Vergara, egy hidzsábot viselő muszlim beauty blogger, és James. Na de hogy is van ez?

MIÉRT JÓ, HA EGY FIÚ REKLÁMOZZA A SZEMPILLASPIRÁLT?

A rövid válasz az, hogy mert miért is ne? Egyenlőséget a pilláknak!

Kicsit részletesebben: a divatban mindig is fontos szerepet játszott a sokszínűség. Gondoljunk csak bele, hogy a 70-es évek végén Iman, az első fekete szupermodell megjelenése mekkora előrelépést jelentett. A szomáliai származású szépség mára sikeres üzletasszony, vállalkozásai közül pedig kiemelkedik szépségipari vállalata, amely elsőként készített kifejezetten feketéknek, az ő bőrszínüknek és bőrtípusuknak megfelelő szépségápolási termékeket. 

Az utóbbi években a “plus size” kérdés is előkerült, így ma már egy magára valamit adó márka nemcsak modellalkatú tiniknek tervez ruhákat, hanem a kerekded idomokkal rendelkező hölgyek is megtalálhatják a nekik való darabokat.

Már nincs egyetlen típusú szépségideál. Míg pár évtizeddel ezelőtt megvoltak az adott korok „istennői”, ma már mindent szabad, amivel önazonosnak érezzük magunkat. Kim Kardashian? Kate Middleton? Vagy éppen én, minden tökéletlenségemmel együtt? A döntés a mi kezünkben van.

A fiúk és a smink esete is hasonló. Tudjuk jól, hogy nemcsak nők használnak sminket, ideje, hogy erről beszéljünk is. Egy férfi ugyanúgy vágyhat tökéletes bőrre, dúsabb szemöldökre vagy határozottabb arccsontra, mint egy nő. Nem a társadalom által rákényszerített szépségideáloknak való megfelelésvágytól vezérelve, hanem azért, mert úgy szeretné. Ha egy átmulatott éjszaka után nem ciki szemcseppet használni a vörös szem leplezésére, akkor miért ne menne egy lépéssel tovább a duhaj hím, és korrektorozhatná le a szeme alatti karikákat is, ha úgy érzi szükségesnek?

 

NEM ELÉG, HA EGY FOKKAL SZEBB VAGY AZ ÖRDÖGNÉL

Nagyon messzire vezetne a mostanában amúgy is felkapott férfi/női szerepeket boncolgatni a szépségápolási szokások tükrében, ezért ettől most eltekintek. Viszont egészen egyszerűen civilizációs elvárásnak tartom, hogy miközben nőként minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy ápolt legyek, ugyanerre törekedjenek a férfiak is. És ha már ott tartunk, hogy plasztikai sebészhez mennek szépülni, megdézsmálják a csajuk arckrémét a fürdőszobában, vagy más trükköket lesnek el tőlük, akkor itt az ideje, hogy a cégek is megszólítsák őket.

A nők szexik lehetnek nadrágban, szmokingban, a pasijuk ingében reggelente, vagy éppen boyfriend jeansben és bakancsban. Régen a férfiak is hordtak szoknyát és más, ma nőinek számító dolgokat, akkor most miért ne nyithatnának a fiúk a smink felé?

Ami pár évtizeddel ezelőtt még csak szűk szubkultúrák divatja volt, mára mainstreammé vált. Ki tudja, mikor jutunk el idáig a sminkkel is?

dietrich-3.jpg

MÉG MIELŐTT ELKEZDŐDNE A BUZIZÁS

Lelki szemeim előtt már látom a kommenteket, és bár tudom, nem érdemes vitába bonyolódni, azért gondoljunk át valamit.

A férfiak a sminket nem a nőktől „nyúlják le”. A történelem során Nagy Sándortól XIII. Lajosig sokan hordtak sminket, ami az önkifejezés mellett többnyire a jómód jelképe is volt. De hogy ne az időszámítás előtti 3000-ből induljunk és elaludjunk az unalomtól, vegyünk inkább modern példákat.

Az urak esetében a szemceruza használata a leginkább elterjedt, de nem kizárólagos. Elvis Presley, Mick Jagger, Johnny Depp, Jared Leto, Steven Tyler, Billie Joe Armstrong, Dave Navarro, David Bowie, és még sorolhatnánk. Az említett urak a sminkjük ellenére is (vagy miatta még inkább?!) igen népszerűek a nők körében, és nem egy Playboy nyuszi és szupermodell barátnőt vagy feleséget mutathatnak fel.

Az, hogy valaki csak egy csepp korrektort használ, vagy Barbie baba (vagy inkább Kardashian…) arcot fest magának, nem feltétlenül szexuális beállítottság kérdése, sokkal inkább az önképnek és az ízlésnek van köze hozzá.

steven_tyler.jpg

 

A MARKETING ÖRDÖGI ZSENIALITÁSA

Egy sminkeket reklámozó fiú komoly üzenetet közvetít önkifejezésről, önmagunk elfogadásáról és arról, hogy bárkivé válhatunk. Ilyen értelemben forradalmi húzás a CoverGirltől James Charles szerződtetése, de azért ne felejtsük el, hogy a sminkvállalat nem a rúzsozni szerető fiúk tündér keresztanyja, hanem egy üzleti alapokon működő cég.

A YouTube és Instagram teli van népszerűbbnél népszerűbb pasikkal, akik különböző indíttatásoktól vezérelve különböző minőségű sminkeket mutatnak be magukon. Az ifjú James is lenyűgöző ezen a téren, hiszen 1 év alatt tett szert majdnem 1 millió instakövetőre és közel 285 ezer YouTube feliratkozóra. Az egyenlőség szépsége mellett valószínűleg ezek a számok is sokat nyomtak a latba, amikor a CoverGirl marketingstratégái felfigyeltek rá.

Arról nem is beszélve, hogy civilizált, nyugati országokban, de egyébként itthon is, egyre több férfi visel sminket a kis, szem alatti korrektortól a full travi sminkig, és ők bizony egy hatalmas, fizetőképes célcsoport. Az Yves Saint Laurent úttörő volt e téren, amikor 2008-ban dobta piacra ikonikus termékét, a Touche Éclat-ot kifejezetten férfiakra kalibrálva, és különböző high end cégek időről időre próbálkoznak hasonlókkal, de egyszerű, drogériákban forgalmazott sminkcég eddig még sosem merészkedett erre a területre. Némi átmenetet jelent a két kategória közt a MAC és Caitlyn Jenner közös kollekciója.

Persze ez a reklám is csak olyan, mint a többi. Miközben dübörög az egyenlőség, a szemfüles néző felfigyelhet egy apró feliratra, ami azt közli, hogy minden szereplő műszempillát visel a filmben. Nyilván tudjuk, hogy így van ez minden szempillaspirál reklámban, és a CoverGirl nem maga a Jótündér, de azért valahol mégis kiábrándító.
14a9e756-abed-4030-af6d-1e1ef5f56e35.jpg

OLVASS MÉG TÖBB STÍLER CIKKET:

Helló november, itt a Movember!

Már David Beckham táskáját is megveheted itthon

A 4 leggyakoribb hiba, amit elkövethetsz a hajaddal

9 tuti tipp, amivel azonnal stílusosabb lehetesz

 

süti beállítások módosítása